در راستای طرح تحول نظام مالیاتی و برای کنترل بیشتر و بهتر ادره امور دارایی بر عملکرد مودیان و جهت جلوگیری و کاهش فرار مالیاتی، از ابتــدای سال ۱۳۹۳، سازمان امور مالیاتی طرح بکارگیری از سامانه های فروشگاهی و صندوق های فروشگاهی توسط صاحبان مشاغل را تهیه، تدوین و لازم الاجرا نمود که این حرکت ، در اجرای مفاد ماده (۱۲۱) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و بخشنامه شماره ۱۰۷۰۴/۲۰۰ مورخ ۱۶/۶/۱۳۹۲ سازمان امور مالیاتی کشور، همچنین دستورالعمل مواد (۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر) قانون مالیاتهای مستقیم و ماده (۱۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده و آییننامه اجرایی ماده (۷۱) قانون نظام صنفی، مشخصات و نحوه دریافت اطلاعات از سامانه های فروشگاهی مورد نظر سازمان اجرا گردیده است.
صندوق فروشگاهی به صندوق فروش(pos) یا رایانه ای که دارای نرم افزار فروشگاهی می باشند و جهت ثبت اطلاعات حداقل خرید و فروش روزانه و هزینه و نگهداری موجودی در یک واحد شغلی مورد استفاده قرار می گیرند، اطلاق می گردد.
مزایای استفاده از سامانه فروشگاهی
درباره این سایت